به نام خدایی که در این نزدیکی است...

رهگذر:کمی آهسته تر!! اینجا زندگیست...!!

به نام خدایی که در این نزدیکی است...

رهگذر:کمی آهسته تر!! اینجا زندگیست...!!

این وبلاگ مجموعه ای از شعر ها و متن های زیباست که احساس خوبی بهشون دارم...

گاهی «ده تا» از «خیلی» خیلی بیشتره!

شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۳ ق.ظ



خیره شده بودیم به آسمان شب. 

«ستاره‌ها چند هزار سال نوری از ما فاصله دارند یا چند میلیون سال؟!» 

دو تا آدم بزرگ ِ درس‌خوانده‌ی تحصیل‌کرده،

 هرچه فکر کردیم یادمان نیامد. 

عدد که بزرگ می‌شود –

 آن‌قدری که از محدوده‌ی درک و شمارِ عقل بیرون می‌زند –

 دیگر معنی‌اش را از دست می‌دهد.


یادم هست اولین باری که شنیدم یکی «ده تا» دوستم دارد، دلم لرزید. 

ده تا را می‌شد شمرد و درک کرد. 

می‌شد نگران کم شدن یکی دوتایش شد. 

می‌شد امیدوار بود بشود یازده تا.

 ولی آن بی‌شمار دفعاتی که کسانی «خیلی»، «میلیون‌ها»

، «اصلن نمی‌تونم بگم چقدر» و «بی‌نهایت» دوستم داشته‌اند را به یاد نمی‌آورم. 

نه که دوست داشتن‌شان را باور نکرده باشم؛ نه...

 اما معنی آن یکی را که عقلم قد می‌داده به شمردن و دانستنش، 

بیشتر درک کرده‌ام انگار. 

گاهی «ده تا» از «خیلی» خیلی بیشتر است!
  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۳/۱۵
  • ۲۰۸ نمایش
  • حمید توانا

نظرات (۳)

  • مرتضی معادی
  • چقدر دلم میخواد بازم یکی ده تا دوستم داشته باشه !
    یا دستاشو تا جایی که جا داره باز کنه و بگه انقد !!
    :))
    پاسخ:
    منم (:
    سلام من از خواننده های این وبلاگ بودم و خیلی خوشحال شدم که دوباره به روز رسانی شده.مچکر بابت متن های زیبایی که انتخاب میکنید.
    پاسخ:
    سلام
    ممنون، لطف دارید.
    سلام
    تا حالا اینجوری بهش فکر نکرده بودم. جالب بود
    پاسخ:
    منم:(
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی