به نام خدایی که در این نزدیکی است...

رهگذر:کمی آهسته تر!! اینجا زندگیست...!!

به نام خدایی که در این نزدیکی است...

رهگذر:کمی آهسته تر!! اینجا زندگیست...!!

این وبلاگ مجموعه ای از شعر ها و متن های زیباست که احساس خوبی بهشون دارم...

اصل مقصود است ؛ باقی درد سر است ...

جمعه, ۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۰۷:۵۱ ب.ظ


آدمیتی طلب کن . مقصود این است . باقی ، دراز کشیدن است . 

سخن را چون بسیار آرایش می کنند ، مقصود فراموش می شود .

بقّالی زنی را دوست می داشت . با کنیزک خاتون پیغامها کرد که من چنینم و چنانم و عاشقم و می سوزم و آرام ندارم و بر من ستمها میرود و دی چنین بودم و دوش بر من چنین گذشت. قصه های دراز فروخواند. کنیزک به خدمت خاتون آمد گفت: بقال سلام می رساند و می گوید که بیا تا تو را چنین کنم و چنان . 

گفت : به این سردی؟! گفت : او دراز گفت ، اما مقصود این بود .

اصل مقصود است ؛ باقی درد سر است .

(مولانا - فیه مافیه)


  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۹/۱۲
  • ۴۰۹ نمایش
  • حمید توانا

نظرات (۱)

یه جورایی بقاله میخواسته مخ بزنه !!!
پاسخ:
اوهم ((-:
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی